Honda CBF 250

Honda CBF 250 az új motorom 2015.09.20:

Honda CBF250

Honda CBF250

Honda CBF 250

Honda CBF 250

Elkelt Ági robogója, megüresedett a garázsban egy hely. Oda valami szépet szerettem volna, sikerült. Az idén nyáron, Mozó barátom jóvoltából egy Suzuki Dr Big 800 óriásendúróval járhattam:

Suzuki_DR_Big_800s_Bal3_105

Remek lehetőség volt ez számomra. 25 éve egy nagy baleset után hagytam abba a motorozást, akkor is az endurók voltak a kedvenceim. Ennyi év elteltével megkopott már bizony a régi reflex, szinte kezdőként ültem újra nagymotorra. Ez a motor óriási! Méreteiben, és főleg tömegében. Pár hét után kiderült, a műtött gerincemnek nem való a 250 kg-os monstrum tologatása a garázsban. Mikor ültem rajta, kezesbárányként viselkedett, szenzációsan lehet vele dönteni, bírja a nehéz terepet, (én nem bírtam) és erős, mint egy gőzmozdony. Az egy henger, majd liter méretével olyan hangot ad akár egy felbőszült oroszlán. Ráth Gabi Hornetjét is volt módom tesztelni, a következőre jutottam, nekem ilyen motorra van szükségem:

Egyenes háttal ülök rajta, megbízható, “örökös darab”, könnyű (max 150 kg), akár könnyű terepre is alkalmas legyen, keveset fogyasszon, körlámpás legyen elöl, minek 4 henger, ha egy henger is képes 40-50 lóerőt adni, klasszikus felépítésű, formavilágú, átlátható technikailag! 1 henger, léghűtés, karburátor= a Mongol sivatagban is meg tudom javítani! Ja és piros 🙂 ”

Bungyis Gabi barátomat, régi Ladás vonal végett hívtam fel, abban nem tudott segíteni, de kiderült, vagy egy eladó motorja. Véletlen, kizárt, ezt az égiek intézték így! 🙂 Elmentem, kipróbáltam, egy gyárudvaron 100 m után eldőlt: az enyém lesz! 🙂 5 nap és meglett. Gábor még házhoz is hozta, jó áron sikerült hozzájutnom. Riasztóval, plusz légszűrővel, dobozzal, takaró ponyvával… jött.
Kalandos kacskaringók, és egyebek, talán máskor azt is elmesélem.

Megvan a motor, mentem vele kb. 300 km-t, tapasztalataim minden előzetes várakozást felülmúltak. A tesztek az Interneten egyöntetűen kiváló, kezdő, újra kezdő motornak írják le, ez mind igaz. Kezes bárány, duruzsoló hanggal, elhanyagolható fogyasztással, 3,2 l/100 km, és olyan Toyotás életérzéssel = minden a helyén van. Nem egy szépségverseny győztes, nem is egy erőgyár, de amit én várok el tőle, azt maximálisan tudja. 150 kg teletankolva, ezt könnyedén mozgatom. 90 km/h az ideális utazó tempója, én nem szeretek 80-85 felett menni. Sokan azt hitték teljesen új motor, holott van benne nevetséges 18.000 km, 2005-ben gyártották, esőt még nem látott, karcmentes darab!:

DSCF8476

Úgy érzem megtaláltam az ideális közlekedési eszközt, aminek a vezetése igazi élmény a számomra! Ezt a Hondát megtartom 37 évig, 83 éves korom után nem szeretnék már motorozni vele. 🙂 A lehető legjobb olajat fogja kapni (valószínűleg fullszintetikus Motult) és a gyári előírásnál sűrűbben fogom cserélni. Forgatni nem szoktam a 4 ütemű járműveimet, itt 10.000 1/perc-nél kezdődik a piros tartomány, kizárt, hogy idáig egyszer is elhúzassam. Most jellemzően a nyomaték maximumig húzatom váltás előtt, ami 6.000 ford/perc. Úgy vélem, ez az a jármű, amit ha nem ütnek, vágnak és rendszeresen karbantartanak, örök élet és még egy nap lesz az élettartama.

Tapasztalataim 1000 km után:
Nagyon elégedett vagyok, mindent tud, amit vártam a motortól! Könnyű vezetni, minden fordulaton egyenletesen húz, stb. Majd még megírom részletesen. Ami nagyon tetszik még, a fogyasztás, nálam 3-3,27 l/100km!

Egy Német weboldalon lehet minden tankolást vezetni, és az átlagfogyasztást ide szépen beilleszti, most ez épp:

Spritmonitor.de

honda_cbf250_16-9

honda-cbf250-16-9

Bal3_Honda_Domos_16-9

További képek:

Honda CBF250 – 2005

Műszaki adatok. Csikós Zsolt, általam nagyra tartott autós újságíró tesztje.

Frissítés: 2015.10.21.-én elkelt a motor 😦 Nagyon sajnáltam, hihetetlen jó motor, szuper technika, megbízható, mindenre elég, szép masina. Nincs helyem, nem férek el 😦
A fő ok, jött az Africa Twin 🙂 A múlt és a jelen:

CBF-AT

Bal3 névjegye

Buli az élet!
Kategória: Honda, műszaki cikk, napi történés
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) Honda CBF 250 bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: Motoros vezetéstechnikai tréning – Miért? | Toyota Corolla E12 HB 1.4 Sport 2004 – tartósteszt

Kérlek írd meg, mit gondolsz erről!