Bordásszíjas bicikli tartósteszt, tapasztalatok 5000 km után

Üdv Mindenkinek!

Rövid jelentést adunk a bordásszíj hajtásról 5000 km (Bridgestone) és szintén 5000 km (Gates CenterTrack) használat után.

IMH_3970

Tudjuk, hogy 5000 km nem sok, tartós tesztnek is csak némi barokkos túlzással mondható, de a baráti körünkben egyre gyakrabban szegezték nekünk a kérdést (főleg a blogbejegyzés sorozat olvasása után), hogy milyen a szíjhajtás? Bevált? Tetszik? Nincs gond vele? Sárban is “muzsikál”? Nem ugrik meg?

Nos, Mikulás bringájára 2013 február 20-án került fel a szíj, azóta kicsivel több mint 5000 kilométert sikerült belerakni. A kerékpár relatív sokat haladt földutakon, sárban is járt, a balatoni túrán csúnya jegesedés is volt tapasztalható (a fotókat lásd alább), nyáron 35 fokban, homokban és sárban, mindenféle utakon és “offroad”, egyszóval minden időjárási és terepi körülmények között tesztelte.

lancvalto_kedvence

Mikulás a következőket tapasztalta:

– a szíjon lévő kék színű festés a fogak tövénél minimálisan koptak. Ez nem újdonság, a Gates útmutatójában szerepel, hogy ez a kék festés idővel lekopik, teljesen normális.

– durva emelkedőn (Rohloff váltó egyes sebesség), illetve kiállva sem sikerült semmilyen emelkedőn “megurasztani” a szíjat, pedig megcéloztam Budapest egyik legmeredekebb utcáját, a Határ utcát is (II. ker.). Gyerekek, ehhez az én erőm kevés 🙂 Azt, hogy nem szakadt el a szíj, ugye nem kell mondanom, nyilván nem.

– a jegesedést, havat mind a szíj, mind pedig a váltó jól viselte, a váltással és a hajtással semmilyen probléma nem jelentkezett. Egyedül a hátsó kerék fagyott bele a villába 2 perces egészségügyi megálló alkalmával. Láncváltó esetében ilyen körülmények között már valószínűleg nem lehetett volna váltani (befagyott volna a bowden)

– a szíj csendes, igénytelen, a sár nem zavarja, nyugdtabban lehet vele haladni esőben vagy homokos utakon is. Önkiszolgáló, kézi autómosóban nagy nyomású mosóval lemosható. FIGYELEM! A vízsugár az agyváltó szimeringeit ne érje, óvatosan a hátsó keréknél! Én másfél méterről finoman mostam le a váltót és környékét. Alternatív tisztítási lehetőség: levegővel (kompresszor segítségével), erre is vonatkozik, hogy az agy környékére ne engedjük rá közelről, direktben a sűrített levegőt!

Összességében eddig elégedett vagyok a szíjjal, semmi kellemetlen meglepetést nem okozott. A sebességem nem csökkent, hanem nőtt, nem érzek semmilyen hatásfokbeli különbséget a lánccal szemben, sőt, sárban egyértelműen jobb. Tavaly is “saraztam” a láncossal, akkor recsegtek a homokszemek a láncszemekben, borzasztó érzés volt…

Bal3 a Corratec bringával, a Bridgestone szíjhajtással kevesebb, mint két év alatt 5000 km-t hajtott. Nézzük mi kopott, mi változott, hogy bírja a szíjhajtás és milyen körülmények mellett?

A fotók is mutatják, hogy a Bridgestone rendszert nem igazán viselte meg az elmúlt 5000 kilométer 🙂 A szíj gyakorlatilag ugyanolyan, mint első nap, a bordás kerekeken nagyítóval látható némi kopás, vagy inkább karcolás, az agyváltó szintén olyan mint az első héten (ill. jobb, bejáratódott). Karbantartás szempontjából sem volt megerőltető az elmúlt 2 év, Bal3 összesen négyszer mosta le a kerékpárt a kerti slaggal. Akadt olyan nap, mikor az egész hajtásláncot sár borította, homok csiszolta (lásd Cube képeit)

Sok beszédnek sok az alja, beszéljenek inkább a képek (klikkelj a teljes méretűért):

DSC01600 DSC09748 DSC09753 DSC09756 DSC00391

Bridgestone szíj 5000 km után:

IMH_3970 IMH_3971 IMH_3972 IMH_3979

További képek a Bridgestone (Corratec) állapotáról itt láthatóak.

Pörgessétek a pedált, hagy kopjanak az alkatrészek, erősödjenek az izmok! 🙂

Üdv.

Bal3 és Mikulás

 

Bal3 névjegye

Buli az élet!
Kategória: Bicikli, Bordásszíj, napi történés
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

5 hozzászólás a(z) Bordásszíjas bicikli tartósteszt, tapasztalatok 5000 km után bejegyzéshez

  1. Andor szerint:

    Légyszíves arról is írjatok, hogy a váz átalakítása milyen hatással volt a vázra, nem volt-e semmi baja, ami a nyitásra visszavezethető lenne?

    • Bal3 szerint:

      Áve Andor!

      Tökéletesek a vázak! Semmilyen negatív hatás, csavarodás, torzulás, gyengülés nem lépett fel.
      Bárhol a gépészetben, két alkatrész megfelelő összekapcsolása alakzáró vagy erőzáró módszerrel, megfelelő szilárdságot biztosít. Ez látható a világ ma már több millió “nyitott vázas” kerékpárján.
      Régen a hátsó vázösszekötő szinte minden esetben csavarral csatlakozott az alsó villaszárra (nekem is van egy ilyen veterán tanyabiciklim) Persze a versenygépek akkor is forrasztott papuccsal készültek, merevség, súlycsökkentés miatt.
      Nyugodtan készíttesd el egy profival a váz nyitását, ha azt megfelelő minőségben teszik, nem lesz gondod.

      Üdv Bal3

  2. Andor szerint:

    Köszönöm, megnyugtató szavak!

  3. Dybisewszky István szerint:

    T. Bal3!

    Hogyan, honnan került Mikulás bringájára Bridgestone rendszer?

    Köszi, üdv István

Kérlek írd meg, mit gondolsz erről!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s