Bicikli váltó, agyváltó áttétel számítás, grafikon, lánc és CDS hajtáshoz

Mikulás (Nyirádi Miklós) barátommal elkészítettünk egy Excel munkafüzetet, bicikli váltók és agyváltók elemzésére, áttétel számításra, grafikus, diagram megjelenítésre.

Amit a “Gear hubstud: Rohloff, Shimano Alfine 11, NuVinci 360, Sram iMotion 9, Sram 7, Sachs 5, Shimano Nexus 8, 7, 3 fokozatú agyváltókat, hasonlít össze, áttétel tartományokat, elérhető sebességeket mutat meg, első hátsó lánckerék változatokat lehet kiválasztani és beállítható pedálfordulat függvényében jelenít meg akár grafikonon is.

Ezen kívül, megadható a te mostani hagyományos váltód áttétel sora, első hátsó lánckerekek fogszámai, akár 3*10-es rendszerek is. A bevitt adataidat tudod összehasonlítani az agyváltók fokozati eloszlásával, áttétel tartományával.
Segít kiválasztani, milyen agyváltó a számodra legmegfelelőbb, és azt a váltót beszerelve, mely lánckerék páros adja a számodra ideális áttétel hangolást.

A használata rendkívül egyszerű, csúszkák segítségével állíthatsz szinte minden paramétert. Részletes 3 nyelvű leírás, használati utasíts, magában a fájlban található.

Jelenleg ez egy 1.0-ás verzió, hozzáértők segítségét várjuk, mi maradt ki, hol van benne hiba! Írjátok meg nekünk, hogy tökéletessé tehessük! Kérjük ha használni szeretnéd és/vagy weboldaladon közzétennéd, inkább mutass erre az oldalra (ne a file-ra, hisz annak a neve a verzio szám miatt változik) egy linkkel, hisz így minden alkalommal a legfrissebb, javított változatot éred el! Köszönjük! Email: Bal3, Mikulás

Letöltés – download aktuális verzió, V1.3:

gear_hubs xls – gear_hubs xlsx

 

Advertisements

Bal3 névjegye

Buli az élet!
Kategória: Bicikli, dokumentumok, jótanácsok, jövő, műszaki cikk, napi történés
Címke: , , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

14 hozzászólás a(z) Bicikli váltó, agyváltó áttétel számítás, grafikon, lánc és CDS hajtáshoz bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: 4 GRR után egy nagy, nagy JUHÉÉÉÉJ! Avagy a korrekt Corratec. | Toyota Corolla E12 HB 1.4 Sport 2004 – tartósteszt

  2. scele szerint:

    Sziasztok!

    Szép munka gratulálok, de valamire nem jöttem rá. Szerettem volna Rohloff agyváltót összehasonlítani a jelenlegi rendszeremmel, de mivel csak a sárga mezőket írhatom át, ezért nem tudom, hogyan kell beállítanom az első lánctányérok méretét és a sor méreteit.
    Most 12-34-es sort látok, de én 11-32-es sort használok.

    Mit kell tennem?

    scele

    • Bal3 szerint:

      Áve Scele!

      H11 mezőt állítsd át egyedire, ekkor egyedi sort tudsz bevinni (fent sárgára vált) a H8-Hq-ig, ill a H9-J9-be írod az első 3 tányérod fogszámát.
      Lent látod az “instruction” tab-ot, ott a segédlet.

      Üdv Bal3

  3. Mikulás szerint:

    Szia scele! Sikerült?

  4. scele szerint:

    Sikerült átírni, de nem tudtam meg azt amire kiváncsi voltam. Majd kérek egy okítást. Egyébként néhol javítanom kellett a táblázatot, de annyira nem volt nehéz.

  5. Uttó Gbor szerint:

    Üdv mindenkinek!
    Tanácsra lenne szükségem. Van egy praschberger tetra challenger hanbikem. Ez egy kerekesszékre kattintható bicó. shmano nexus 7 agyváltóval van szerelve. Két dolog érdekelne: a tekerős matrkolatváltót szeretném karosra cserélni, illetve a keréken lévő 26 fogas lánckerék helyére 36-os kellene. Van v-kinek ötlete hogy hováfordulhatok?
    Utti

  6. Visszajelzés: Bordásszíj hajtásra átalakítás Mikulás bringáján | Toyota Corolla E12 HB 1.4 Sport 2004 – tartósteszt

  7. Visszajelzés: Mikulás írása: Miért lett agyváltós-bordásszíjas, trekking kerékpárom? -2- | Toyota Corolla E12 HB 1.4 Sport 2004 – tartósteszt

  8. Visszajelzés: Mikulás írása: Miért lett agyváltós-bordásszíjas, trekking kerékpárom? -6- | Toyota Corolla E12 HB 1.4 Sport 2004 – tartósteszt

  9. Szia Gábor!

    Épp a Dalmának akartam megmutatni az agyváltót és a te blogodat adta ki a google az elsők között. 🙂 Kicsi a világ.
    Üdv. Lőrincz Laci

    • Bal3 szerint:

      Áve Laci!

      Köszönöm az elismerést, régóta írjuk a barátommal, Mikulással a bringás részt, elég sokan olvassák. Sok embernek van véleménye az agyváltókról, nekünk viszont tapasztalatunk van. 🙂 Szívesen segítek ha kell, hívjatok.

      Üdv Gábor

  10. Kovacs Tamas szerint:

    Üdv!

    Agyváltós bringát akartam fixie-ből. Csupán városi felhasználás, aszfalt. Viszont miután kiderült, hogy sikerül azokat az emelkedőket megmásznom, ahol a legtöbbszőr megfordulok…hát Nexus 8-ra talán már nem fáj annyira a fogam. Az emelkedők nem vészesek, viszont sprintnél habar vége a mókának: kb 35-nél már túl gyors az rpm. Elől 48 fogas, hátul 16. Egy olcsóbb megoldás érdekelne (ha 50 kmh-val nem is, de legalább 40 fölött szeretnék közelekedni). Sram Automatix, Sram i-motion 3?

    Tisztelettel,
    Tamás

Kérlek írd meg, mit gondolsz erről!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s